Smetanovo-houbové gnocchi

Bramborové gnocchi zbožňuju! Mohla bych je jíst snad na všechny způsoby, ale ze všeho nejraději mám ty se smetanou a ricottou. Když se pustíte do domácích bramborových noků, je to sice půl hodinka práce navíc, ale stojí za to. Já osobně se nebráním nokům kupovaným. Moc ráda mám ty, co prodávají ve Wine Foodu. Ale domácí jsou zkrátka domácí, a krásně se Vám budou rozplývat na jazyku! 


IMG_5448_postcard


• Doba přípravy: cca 40 minut • Doba vaření: cca 20 minut • Počet porcí: 4


  • Bramborové noky:
  • 250 gramů uvařených brambor 
  • 250 gramů ricotty
  • 50 gramů strouhaného parmazánu 
  • 2 vejce
  • 125 gramů hladké mouky 
  • Smetanovo-houbová omáčka:
  • 20 ml olivového oleje
  • 1 větší cibule
  • 4 stroužky česneku 
  • 300 gramů hub (nejlepší budou hříbky, já ale použila žampiony)
  • 150 gramů pancetty
  • 100 ml bílého vína
  • 300 ml smetany na vaření
  • 100 ml zeleninového vývaru
  • mořská sůl
  • čerstvě mletý pepř 

  1. Nejprve si připravíme domácí noky. Všechny přísady na noky dáme do mísy, osolíme, opepříme a důkladně promícháme. Zpracujeme těsto, z kterého poté zpracujeme cca dvoucentimetrové noky. 
  2. Poté si v hrnci necháme zesklovatět na oleji cibuli na omáčku. Přidáme houby a pancettu a opekáme cca 5 minut doměkka. 
  3. Přidáme smetanu, vývar, víno, česnek osolíme a opepříme a na mírném ohni vaříme cca 10 minut do zhoustnutí. 
  4. Nakonec přivedeme ve velkém hrnci osolenou vodu k varu. Postupně – aby se neslepily, v něm vaříme noky doměkka (že jsou hotové, poznáme tak, že začnou vyplouvat na hladinu).
  5. Hotové noky vyjmeme děrovanou naběračkou a přemístíme do hrnce s omáčkou. Pokud chcete mít jídlo trochu estetičtější, dejte si noky do misek, a přelijte je omáčkou. Já si je míchám v hrnci, protože je to pro mě pohodlnější a hlavně se noky krásně spojí s omáčkou a všemi surovinami. 

Napsat komentář